لوگو آقای آهن
جستجو
این کادر جستجو را ببندید.
تفاوت بین آهن و آلومینیوم چیست
فهرست مطالب

تفاوت بین آهن و آلومینیوم چیست؟

در مقالات قبلی این سایت در مورد فلز آهن و خصوصیات آن مطالبی را ارائه دادیم ، در اینجا هم میخواهیم به چند مورد از تشخیص آلومینیوم از آهن اشاره کنیم. آهن و آلومینیوم فلزات مختلفی هستند که خواص متفاوتی از خود نشان می دهند. هر دو فلزات آهن و آلومینیوم با جرم مولکولی، وزن اتمی و اعداد اتمی متفاوت ارائه می شوند. آنها همچنین در خواص شیمیایی و فیزیکی تفاوت هایی بین فلز الومینیوم و آهن وجود دارند.

تفاوت وزن فلز آهن و آلومینیوم

یکی از اولین تفاوت هایی که می توان بین فلز آهن و آلومینیوم پیدا کرد این است که آهن از آلومینیوم سنگین تر است و شاید همه شما از این موضوع مطلع باشید. آلومینیوم فقط دارای وزن مخصوص 2.7 گرم در سانتی متر مکعب است که بسیار کمتر از آهن است. این وزن کم آلومینیوم را به فلز بهتری برای استفاده در ماشین های مختلف تبدیل می کند. آهن از دوران ماقبل تاریخ مورد استفاده قرار می گرفته است. در حالی که آلومینیوم توسط هانس کریستین در سال 1825 کشف شد.

تفاوت عدد اتمی در تشخیص فلز آلومینیوم از آهن

در حالی که آلومینیوم دارای عدد اتمی 13 و وزن اتمی 26.981539 گرم مول است ، آهن دارای عدد اتمی 26 و وزن اتمی 55.845 گرم مول است. آهن در جدول تناوبی به صورت Fe نشان داده می شود (از لاتین ferrum گرفته شده است).آلومینیوم با نماد Al (مشتق شده از آلومین لاتین) نشان داده شده است. اینها تنها برخی از تفاوت های بین این دو فلز بود.در ادامه توضیحات بیشتری در این رابطه خواهیم داد.

آیا دو فلز آلومینیوم و آهن شبیه به یکدیگر هستند

تفاوت نقطه ذوب آهن و آلومینیوم

هنگام مقایسه نقطه ذوب، آهن دارای نقطه ذوب بالاتر 1535 درجه سانتیگراد است. از طرف دیگر آلومینیوم دارای نقطه ذوب 660.37 درجه سانتیگراد است. هنگام صحبت از نقاط جوش این دو فلز، نقطه جوش آهن در دمای 2750 درجه سانتیگراد و نقطه جوش آلومینیوم 2467 درجه سانتیگراد است.

تفاوت در قیمت فلز آلومینیوم و آهن

تفاوت دیگری که دیده می شود این است که آهن مغناطیسی است و آلومینیوم غیر مغناطیسی است. هنگام مقایسه قیمت ها آلومینیوم گرانتر از آهن است. این بدان دلیل است که استخراج آلومینیوم از سنگ معدن آن در مقایسه با استخراج آهن از سنگ معدن آن، بسیار گران تر است. با این حال آلومینیوم فراوانترین فلز موجود در زمین است. آلومینیوم رسانای بهتر برق نسبت به آهن است. آلومینیوم هم چنین از آهن قابل انعطاف تر است و از نظر قابلیت انعطاف پذیری، در میان فلزات، دوم است. همچنین از نظر شکل پذیری در رده ششم قرار گرفته است.

در یک کلام

  1. آلومینیوم از آهن سبک تر است.
  2. آلومینیوم فراوانترین فلز موجود در زمین است.
  3. آهن مغناطیسی و آلومینیوم غیر مغناطیسی است.
  4. آلومینیوم دارای عدد اتمی 13 و وزن اتمی 26.981539 گرم مول است ، آهن دارای تعداد اتمی 26 و وزن اتمی 55.845 گرم مول است.
  5. آهن دارای نقطه جوش و ذوب بالاتر از آلومینیوم است.
  6. آلومینیوم گرانتر از آهن است.
  7. آلومینیوم رسانای الکتریسیته بهتری است و انعطاف پذیرتر از آهن است.

امیدواریم مطالب ارائه شده در این مقاله به اندازه کافی جامع بوده باشد و نیازهای شما را برآورده کرده باشد ، اگر فکر می کنید که به اطلاعات بیشتری در این زمینه نیاز دارید و یا اگر میخواهید از قیمت ضایعات آهن در اصفهان مطلع شوید ؛ دریغ نکنید و همین الان با ما تماس بگیرید.ما خوشحال می شویم که به شما در این زمینه کمک برسانیم.

4.8/5 - (6 امتیاز)

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 4 =

فرم ثبت درخواست

برای مشاوره با شماره 03191011013 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با بررسی درخواست شما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست