فهرست مطالب

درآمد ضایعات فلزی چقدر است؟

امروزه حوزه ضایعات فلزی تبدیل به یکی از مشاغل مهم با درآمد مطلوب شده است. در این حالت می‌توان مواد اولیه و مورد نیاز انواع صنایع را از طریق جمع آوری ضایعات تا حد زیادی تامین کرد، بدون اینکه مواد اولیه معادن مورد استفاده قرار بگیرند. این دسته اقدامات در کنار سودرسانی به محیط زیست، به عنوان منبع درآمد شناخته شده و مزایای زیادی را به همراه دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره درآمد ضایعات توصیه می‌کنیم در ادامه محتوا با مسترآهن همراه باشید.

انتخاب بهترین قراضه برای فروش

قراضه‌ها و ضایعات قابل فروشی که می‌توان از طریق آن‌ها به کسب درآمد پرداخت، دارای گستردگی بالایی هستند. از این رو برای افراد فعال در این حوزه معمولا این سوال پیش می‌آید که بهترین نوع قراضه برای فروش کدام است.

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که انتخاب بهترین نوع قراضه تا حد زیادی به منابعی که در دسترس دارید وابسته است. در صورتی که در حوزه ساختمان سازی فعالیت می‌کنید، خرید ضایعات مس می‌تواند یکی از بهترین منابع برای شما محسوب شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه می‌توانید مقاله پرسودترین ضایعات چیست را مطالعه کنید.

درآمد کدام نوع ضایعات فلزی بیشتر است؟

فرقی نمی‌کند که شما انبار ضایعات دارید یا اینکه هدفتان کسب درآمد ضایعات با وانت است؛ به هر صورت به دنبال روش‌ها و راهکارهایی هستید که بر اساس آن‌ها بتوانید به درآمد سطح بالایی دست پیدا کنید. ضایعات فلزی طیف گسترده‌ای داشته و جمع‌آوری و فروش هر کدام از آن‌ها می‌تواند نتایج متفاوتی را برای شما به همراه داشته باشد.

لازم است بدانید که قیمت ضایعات فلزی در شاخه‌های مختلف تا حد زیادی بر اساس نوع آن‌ها تعیین می‌شود. بر این اساس می‌توانیم ضایعات را در 4 دسته مختلف تقسیم بندی کرده و میزان درآمد حاصل از آن‌ها را مورد بررسی قرار دهیم.

درآمد خرید و فروش ضایعات درجه یک

درآمد خرید و فروش ضایعات درجه یک

این دسته از ضایعات آهنی و فلزی، در فرمول خود حاوی عناصری مانند فسفر، گوگرد، مس، کروم، آهن و … داشته و با عنوان ضایعات درجه یک شناخته می‌شوند. از جمله موارد در این دسته باید به لوله سیاه صنعتی، قوطی‌های بدون زنگ زدگی، شاسی ماشین‌های سنگین، انواع ورق‌های روغنی و سیاه اشاره کنیم.

این دسته از ضایعات کیفیت بالایی داشته و می‌توان در صنایع مختلف از آن‌ها استفاده کرد. از این رو می‌توانیم نتیجه بگیریم که خرید و فروش ضایعات فلزی درجه یک بیشترین و بالاترین میزان درآمد را برای شما به همراه خواهد داشت. برای اطلاع از قیمت ضایعات آهن درجه یک بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

درآمد ضایعات درجه دو

اصلی‌ترین و عمده‌ترین تفاوتی که در میان ضایعات درجه یک و درجه دو وجود دارد، مربوط به مقدار ترکیبات موجود در آن‌هاست؛ چراکه ترکیبات اصلی در این دو دسته کالا مشابه با یکدیگر هستند. این ضایعات در مواردی مانند بدنه دوچرخه و موتورسیکلت، توری‌های مختلف، سیم جوش، در و پنجره‌های ضایعاتی وجود دارند. استفاده از ضایعات فلزی درجه دو در صنایع مختلف نیاز به خط تولید و فرآوری پیشرفته‌تر و بیشتری دارد؛ از این رو درآمد آن‌ها نسبت به ضایعات درجه یک کمتر خواهد بود.

درآمد ضایعات فلزی ویژه

درآمد خريد و فروش ضایعات فلزی ویژه

اصلی‌ترین منبع این دسته از ضایعات را می‌توانیم محصولات آهنی ساختمان سازی بدانیم. انواع خرده میلگردها، تیرآهن‌ها، ورق سیاه روغنی؛ تسمه‌های ضخیم و … از جمله موارد کاربردی برای این ضایعات محسوب می‌شوند.

برای استفاده از این ضایعات در صنایع مختلف، نیاز به فرآوری و اقدامات بیشتری خواهد بود تا در نهایت به خط تولید بازگردند. از طرف مقابل به دلیل حجم زیادی که در محیط‌های مختلف در دسترس هستند، می‌توانیم نتیجه بگیریم که درآمد ضایعات ویژه نسبتا خوب خواهد بود.

درآمد ضایعات سوپر ویژه

ضایعات فلزی سوپر ویژه معمولا از کیفیت و ارزش مالی بسیار بالایی برخوردار بوده و در سازه‌های ساختمانی وجود دارند. خلوص آهن در این ضایعات بیشتر بوده و همین موضوع باعث شده تا سود آن نسبت به سایر دسته‌های ضایعات، بیشتر باشد. برای اطلاع از قیمت ضایعات ویژه آهن بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

عوامل موثر بر درآمد ضایعات

تمام افرادی که در حوزه جمع آوری یا خرید و فروش ضایعات مشغول به کارند، به دنبال روش‌های کاربردی و موثری هستند که با استفاده از آن‌ها بتوانند درآمد ضایعات را افزایش دهند. در این بخش چند نمونه از اصلی‌ترین و مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد ضایعات را معرفی می‌کنیم.

عوامل موثر بر درآمد ضایعات

نرخ ارز

یکی از موثرترین عوامل بر درآمد ضایعات، قیمت دلار و نوسانات ارز است. ارزش ضایعات آهنی در اغلب مواقع بر اساس نرخ دلار تعیین شده و در زمان خرید و فروش، معمولا این فاکتور مورد توجه قرار می‌گیرد.

قیمت ضایعات آهن

برای تعیین درآمد ضایعات فلزی، قیمت ضایعات آهن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است؛ زیرا بیشتر ضایعات فلزی مانند قراضه‌های خودرو یا ساختمان، ماهیت آهنی دارند. پس با افزایش میزان قیمت آهن در بازارهای داخلی و خارجی، قیمت این ضایعات هم بیشتر خواهد شد.

تاثیر نوع ضایعات بر درآمد حاصل از آن

یکی از مهم‌ترین عوامل موثر بر درآمد ضایعات، نوع آن‌ها است؛ برای مثال درآمد ضایعات مسی در مقایسه با ضایعات آلومینیومی بیشتر است. همچنین فروش ضایعات آهن هم در مقایسه با دیگر ضایعات فلزی، درآمد بالاتری خواهد داشت.

فروش به انبارهای معتبر

امروزه انبارهای جمع آوری ضایعات مختلفی در حاشیه شهرها و محیط‌های مختلف وجود داشته و در این حوزه فعالیت می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای فروش ضایعات به سراغ انبارهای معتبر بروید که بتوانید فروش و یا خرید خود را بدون دخالت واسطه‌ها انجام داده و توافق مطلوبی در قیمت داشته باشید.

مسترآهن همواره ضایعات را با بهترین قیمت بازار از شما خریداری خواهد کرد؛ زیرا دارای کد استاندارد است و واسطه‌ها را به صورت کامل از فرایند فروش حذف کرده است.

سخن پایانی

بازار و صنعت مربوط به ضایعات در دنیای امروز، گسترش و اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است. افراد زیادی در زمینه خرید و فروش و جمع‌آوری ضایعات فعالیت کرده و به دنبال روش‌ها و راهکارهایی هستند که بر اساس آن‌ها بتوانند میزان درآمد خود را در این صنعت ارتقا دهند.

در بخش‌های قبلی به بررسی میزان سوددهی انواع مدل‌های ضایعات و همچنین عوامل موثر بر روی میزان درآمد ضایعات پرداختیم. شما می‌توانید از طریق همکاری با مسترآهن، درآمد خود را در حوزه خرید و فروش ضایعات افزایش دهيد.

سوالات متداول

کدام نوع ضایعات بیشترین سوددهی را دارد؟

ضایعات آهنی سوپر ویژه به دلیل فراوانی بیشتر و درصد خلوص بالای آهن، بالاترین میزان سوددهی را به همراه دارند.

نرخ ارز چه تاثیری بر روی درآمد ضایعات دارد؟

ارزش این ضایعات تا حد زیادی بر اساس نرخ ارز تعیین می‌شود. از این رو نرخ ارز می‌تواند افزایش قیمت ضایعات و به دنبال آن افزایش درآمد را به همراه داشته باشد.

5/5 - (1 امتیاز)

سایر مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − سیزده =

فرم ثبت درخواست

برای مشاوره با شماره 03191011013 تماس بگیرید.

در صورت تمایل فرم زیر را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با بررسی درخواست شما با شما تماس بگیرند.

ثبت درخواست